Villkor för avbokning, ändring av antal spelare samt sjukdom.

Regler gällande avbokning och ändring
Du kan alltid kostnadsfritt att ta bort din bokning eller ändra antal spelare fram till 3 dagar innan bokad tid.
Om du behöver boka av närmare än 3 dagar innan bokad tid debiteras 100% av kostnaden, vilket det gäller en spelare eller hela gruppen.

Flytta fram bokningen vid sjukdom
Om det inträffar ett sjukdomsfall närmare än 3 dagar innan bokad tid erbjuder vi att flytta fram bokningen till ett annat datum, dock endast vid ett tillfälle.
Behöver ni avboka närmare än 24 timmar måste ni ringa 0707-44 45 35 eller maila till boka@goteborgcurling.se.

Boka preliminärt under 14 dagar
Det går bra att göra en preliminär bokning under max två veckor. OBS! En preliminär bokning som inte avbokas övergår automatiskt till att bli en definitiv bokning.

Betalningsalternativ

Kortbetalning i samband med ert besök
Betalning sker med kort på plats i curlinghallen före spelpasset och ni kan betala med alla bankkort som är kopplade till det svenska banksystemet.
Vi tar inte emot kortbetalning med American Express (AMEX).

Fakturering
Företag, myndigheter och föreningar kan välja att betala mot faktura. Vi samarbetar med Fortnox Finans och därför skickar vi fakturan först efter ert besök och kredittiden är 30 dagar. En faktureringsavgift tillkommer med 80 kr ex. moms.
Vänligen skicka ett mail till boka@goteborgcurling.se för att få ett faktureringsunderlag. Detta måste fyllas i av kunden och mailas tillbaka innan ert besök så att referenspersonen kan signera före spelpasset påbörjas.

Integritetspolicy – GDPR

EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR, trädde i kraft den 25 maj 2018 och innebär bland annat hårdare krav på hantering av personuppgifter.

Vilka uppgifter sparas om dig som kund?
När du klickar på ”slutför bokning” i vårt bokningssystem godkänner du att dina angivna uppgifter sparas. Dina personuppgifter behöver vi för att kunna fullfölja din bokning/köp. Om fullständiga personuppgifter inte lämnas kan vi inte fullfölja vårt avtal med dig och en bokning kan inte genomföras.

Följande information behöver vi när en bokning görs:
●  Namn
●  Adress
●  Telefonnummer
●  E-postadress
●  Typ av aktivitet du bokat
●  När du bokade den
●  Datum och tid när aktiviteten utfördes
●  De eventuella kommentarer du angav vid bokning, exempelvis allergier, särskilda instruktioner.

Varför sparar vi detta?
För att vi är skyldiga enligt bokföringslagen att spara dina uppgifter i 5 år och för att vi själva ska kunna utvärdera och analysera vad våra kunder bokar, hur de gör det och när de gör det. Vårt syfte är att kunna erbjuda en så välfungerande verksamhet som möjligt och erbjuda våra kunder rabatterade erbjudanden, nyheter och information om vår verksamhet.

Hur länge sparar ni mina uppgifter?
Vi sparar dina kunduppgifter och bokningar minst 5 år. Vill du få dina uppgifter raderade kan detta ske först efter 5 år p.g.a. bokföringslagen plus att du när som helst kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som finns sparade på dig.

Hur gör jag om jag vill bli raderad/bortglömd?
Du hör av dig till vår kundtjänst/reception så anonymiserar vi alla dina uppgifter (såvida det uppfyller lagkrav ovan). En anonymisering innebär att ingen längre kan koppla dina uppgifter till dig som person.