Tillfälliga regler för avbokning
Avbokning och ändring av antal spelare utan kostnad fram till 7 dagar innan bokad tid.
Vid avbokning närmare än 7 dagar innan bokad tid betalar ni 50% av kostnaden. Gäller både avbokning av spelare och hel grupp.
Vid avbokning närmare än 24 timmar innan bokad tid betalar ni 75% av kostnaden. Gäller både avbokning av spelare och hel grupp.
Vid avbokning närmare än 7 dagar p.g.a. ändrade riktlinjer från Folkhälsomyndigheten eller annan myndighet gällande covid-19 tar vi ut en bokningsavgift på 10%.

Betalning
Betalning sker med kort på plats i curlinghallen före spelpasset.

Faktura
Företag, myndigheter och föreningar erbjuds betalning mot faktura. Vi samarbetar i detta fall med Fortnox Finans och kredittiden är 30 dagar. Fakturaavgift på 80 kr plus moms tillkommer. Skicka ett mail till boka@goteborgcurling.se för att få ett faktureringsunderlag att fylla i och maila tillbaka innan ert besök, tack. Vid fakturabetalning krävs att referenspersonen legitimerar sig och signerar fakturaunderlaget före spelpasset påbörjas.

Avbokning
Avbokning mer än 14 dagar före spel = ingen debitering
Avbokning mer än 7 dagar före spel = 50% debitering
Avbokning mindre än 7 dagar före spel = 100% debitering

Integritetspolicy
Enligt EU:s dataskyddsförordning (GDPR) har du rätt till följande information från oss.

Vilka uppgifter sparas om dig som kund?
När du klickar på ”slutför bokning” i vårt bokningssystem godkänner du att dina angivna uppgifter sparas. Vi behöver dina personuppgifter för att kunna fullfölja din bokning/köp. Om fullständiga personuppgifter inte lämnas kan vi inte fullfölja vårt avtal med dig och en bokning kan inte genomföras.

Vid en bokning behöver vi:
●  Namn
●  Adress
●  Telefonnummer
●  E-postadress
●  Typ av aktivitet du bokat
●  När du bokade den
●  När aktiviteten utfördes
●  De eventuella kommentarer du angav vid bokning, exempelvis allergier, särskilda instruktioner.

Varför sparar vi detta?
För att vi är skyldiga enligt bokföringslagen att spara dina uppgifter i 5 år. För att vi själva ska kunna utvärdera och analysera vad våra kunder bokar, hur de gör det och när de gör det. Allt i syftet att kunna erbjuda en så välfungerande verksamhet som möjligt och erbjuda våra kunder rabatterade erbjudanden, nyheter och information om vår verksamhet.

Hur länge sparar ni mina uppgifter?
Vi sparar dina kunduppgifter och bokningar minst 5 år. Vill du få dina uppgifter raderade kan detta ske först efter 5 år p.g.a. bokföringslagen. Du kan när som helst begära ett utdrag på vilka uppgifter som finns sparade på dig.

Hur gör jag om jag vill bli raderad/bortglömd?
Du hör av dig till vår kundtjänst/reception så anonymiserar vi alla dina uppgifter (såvida det uppfyller lagkrav ovan). En anonymisering innebär att ingen längre kan koppla dina uppgifter till dig som person.